مسابقه کلاس رمضان برگزار می شود 

مسابقه کلاس رمضان برگزار می شود 

تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
جواد حاجبی گفت: یکی از برنامه های کانون در ماه مبارک رمضان برگزاری مسابقه کلاس رمضان است که به صورت مجازی برگزار می شود.

«جواد حاجبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های کانون در ماه مبارک رمضان برگزاری مسابقه کلاس رمضان است که به صورت مجازی برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان افزود: این مسابقه یک مسابقه قرآنی است که در آستانه عید فطر برگزار می شود و در همین راستا ۱۲ سوال قرآنی در گروه مجازی کانون به اشتراک گذاشته می شود و در عید فطر به نفرات برتر به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.


 وی بیان کرد: مسابقه کلاس رمضان شرایط سنی ندارد بنابراین هر فردی با هر سنی می تواند در مسابقه کلاس رمضان شرکت کند.


حاجبی ابراز کرد: جزء خوانی قرآن کریم یکی دیگر از برنامه های کانون در این ماه مبارک است که هر عصر با توجه به شرایط کرونایی با حداقل جمعیت همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان افزود: در کنار جزء خوانی قواعد تجوید و روانخوانی قرآن کریم نیز آموزش داده می شود.


وی اظهار کرد: همچنین در شب های قدر مراسم احیاء و شب زنده داری به مدت ۳ ساعت در فضای باز همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.


حاجبی اضافه کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس منحوس کرونا تاکید شده که مومنین با ماسک وارد شده و مهر نماز، سجاده و ادعیه بهمراه داشته باشند.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان ادامه داد: مراسم احیاء همراه با قرائت چند سوره از قرآن کریم، قرائت دعای افتتاح، قرائت دعای جوشن کبیر، قرآن به سر و مداحی است.


وی عنوان کرد: طرح شنبه های کتاب از دیگر برنامه های کانون است که در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حال برگزاری است.


حاجبی تاکید کرد: تاکنون در ذیل این طرح به منظور کاهش آسیب های اجتماعی کتاب هایی در حوزه اجتماعی به مخاطبین معرفی شده و همچنین با هدف انس کودکان با کتاب، کتاب های قصه برای سنین کودکان نیز معرفی شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان از تداوم طرح ملی سه شنبه های تکریم خبر داد و گفت: قصد داریم تا پایان ماه مبارک رمضان از خانواده های معظم شهدا، نوجوانان و جوانان فعال مسجدی تجلیل کنیم.


وی یادآور شد: در نظر داریم هم زمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در تداوم رزمایش کمک مومنانه غذای نذری پخت کرده و در بین خانوارهای نیازمند توزیع کنیم.


حاجبی در خاتمه عنوان کرد: این اقدام با همکاری بچه های مسجدی عضو مرکز نیکوکاری اندیشه و کانون ولایت و با تاسی از سیره حضرت علی (ع) در دستگیری از نیازمندان اجرا می شود.

پایان پیام/ 586